Lekke banden, wilde paarden, dode dingo’s en de ve - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu Lekke banden, wilde paarden, dode dingo’s en de ve - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu

Lekke banden, wilde paarden, dode dingo’s en de ve

Door: Frans

01 November 2012 | Australië, Alice Springs

Dag 23 woensdag 31 oktober 2012
Lekke banden, wilde paarden, dode dingo’s en de verlatenheid
Het vinden van een naald in een hooiberg is makkelijker dan het vinden van een schroefje in de uitgestrekte Outback. Toch slaagde onze rechter voorband er in. Zo plat als een dubbeltje vanochtend en dat terwijl we een lange rit voor de boeg hebben. Toch lukt het om redelijk snel de band te laten repareren. Hoe meer afgelegen een plaats is hoe duurder de benzine. Gelukkig gold dat niet voor menselijke arbeid. Met 50 dollar was het voor elkaar.
Ondertussen observeerde ik een groep zebravinken bij een waterplas op de camping. Ik had zelf als student eind jaren zestig een stel: Archibald en Clementine. Zij bedreven hartstochtelijk de liefde op de gordijn roe van mijn studentenkamertje.
We fotografeerden ook een plant met mooie pompoenachtige vruchten.
We rijden vandaag naar West Mc Donnell National Park. Omdat we geen 4WD hebben moeten we enorm omrijden via Erldunda en Alice Springs, ongeveer 570 km.
We gaan door een uitgestrekte verlatenheid, spotten we wilde paarden en dode dingo’s en kangoeroes. Ook kruisjes langs de weg met kunstbloemen die wijzen op het gevaar van deze heel stille wegen. De eerste twee uur komen we geen enkele auto tegen. Je hebt ook geen bereik, dus wat als er wat gebeurt?. Benzinestations niet binnen een straal van 300 km. Leuk is dat in de natte tijd hele delen onder water staan. Hier in deze gortdroge vlakten staat op sommige plekken op de weg tot 2 meter water, zoals de meetlatten aangeven. Onze camper is 2.70, dus we zouden het wel redden.
Via een heel mooie weg reden we via de Mc Donnell range naar een prachtige, heel gezellige locatie Glen Helen Resort.
We eten heerlijk in het restaurant. Joke hoe kun je het hier verzinnen.. inktvisringen en ik warme kangoeroe salade!

• 01 November 2012 - 08:32

Marielle:

Als je midden in de woestijn inktvisringen kunt vinden dan lijkt me een schroefje ook de normaalste zaak van de wereld! X

• 01 November 2012 - 09:45

Yvonne :

tsjonge wat een avontuur! gelukkig geen foto met dodo dingo's gezien....! Kus xxxx

• 01 November 2012 - 18:08

Marty En Gabriël:

Lieve schatten!
    Onze computer vertoonde kuren waardoor wij jullie reisverslagen niet konden volgen.
    Vandaag in èèn keer alle verslagen gelezen. PFFFFF. het is nog al wat! Wàt een belevenissen!
    Echt om jaloers op te worden. Aborigionals, dingo`s, kangaroes en kruipend gespuis maken jullie reis spannend en onvoorspelbaar. Door jullie verhalen en mooie foto`s hebben wij het idee dat wij ook een stukje meereizen. Geniet volop en tot schrijfs!

• 02 November 2012 - 15:20

Anne Marie:

Hallo lieverds, wat een geweldige reis tot nog toe met al die belevenissen. Daar hoort een lekke band natuurlijk gewoon bij. Ik geniet van de leuke verslagen, Frans, en van de foto's. Ben onder de indruk van het rooie, dorre, woeste landschap. Ik vind de kleuren heel mooi. De kleurige vogeltjes zijn schattig. De hoed staat je goed, Jook. Ik geloof, dat je - net als mammie - een hoedengezicht hebt. Spannend, die ontmoeting met de dingo's. Ik hoop, dat jullie ze ook een keertje kunnen fotograferen. Dat ze zo aan jullie voorbij zijn gelopen. Gelukkig maar. Dag lieverds, tot de volgende keer. Dikke kus, Anne Marie

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Eindelijk Australia!

Nooit is het er tot nu toe van gekomen. Te ver, te duur, verkeerde seizoen, te weinig tijd. Niets voor loonslaven die we waren, zelfs niet voor die uit het onderwijs, die toch wat ruimer bedeeld zijn wat vakanties betreft.

Maar nu gaat het toch echt gebeuren! We gaan naar Australie!

Ja juist nu het nog kan, voordat ons pensioen is verdampt, de euro ontploft, Nederland gezonken en Europa versplintert!

Het pensionado leven is geen martelgang, merken we. We voelen ons zelfs af en toe een beetje schuldig naar al die hardwerkende kennissen van ons toe, die er ook een paar maanden tussen uit hadden gewild, maar die de economie en de maatschappij draaiende moeten houden.

We dempen die gevoelens met de gedachte dat ook we de economie een boost geven (we vliegen KLM) en dat ook Australie een oppeppertje kan gebruiken. Verder heb ik me zelf maar benoemd als correspondent van de
Weer club, waarvan ik lid ben, buiten trainingen verkenner van de Atletiek Vereniging en reporter voor diverse natuur clubs.

Nee, we zijn niet alleen maar luie pot verterende babyboomers!

We gaan een mooie en lange reis maken, vnl. in een campervan.

Als jullie zin hebben kunnen jullie ons volgen. Aarzel niet.
Onze "Volgers"waarschuwden ons de vorige grote reis voor een aardbeving bij Christchurch, een tsunami bij The Bay of Plenty en een kernramp in Japan, die ook gevolgen had voor Zuid Korea.
Zit je er met je neus boven op en merk je niets!

Al vast dank!