Wollongong, een zonnig zilte finale - Reisverslag uit Wollongong, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu Wollongong, een zonnig zilte finale - Reisverslag uit Wollongong, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu

Door: Frans

09 Januari 2013 | Australië, Wollongong

Dag 92 dinsdag 8 januari 2013
Wollongong, een zonnig zilte finale
Vanmorgen vroeg al een gezellige drukte, zowel van de vogels als van de mensen, waaronder veel gezinnen met kinderen. Veel groen sappig gras en vlak daarachter de wildernis. Voor het laatst een camping ontbijt. We gaan vandaag weer naar de kust, naar Wollongong, zo’n 160 km van Blackheath. We willen afscheid nemen van de zee en het strand, want vandaag is de laatste volle dag in Australië. We rijden door een mooi groen landschap. Het is warm en wordt heet. 42 graden en de hoogste alarmfase voor branden, want het waait ook nog. Total Fire Ban. Het Royal National Park, waar we vanmiddag langs rijden sluit.
We komen bij North Beach en na een drankje kies ik voor het ruime sop en Joke voor nog een drankje. Op het strand en in zee zijn alle badgasten geconcentreerd op ongeveer 100 meter tussen twee vlaggen. Dat wordt bewaakt door Life Guards, die er erg stoer uit zien.
Het zeewater is lekker fris en heel helder, hoewel er erg veel wier in drijft. De branding is heerlijk woest. Golven hebben een lange reis achter de rug over de oceaan en zijn hoog en woest. Heerlijk om meegesleurd te orden door dit geweld. Wel is het uitkijken geblazen, dat je niet tegen een ander op botst. Ook hier weer veel mooie jonge mensen, heel wat anders dan het normale supermarktpubliek.
Joke is ondertussen aan het fotograferen. Zoonlief wilde nu wel eens foto’s van mooie vrouwen zien en dochter stoere surferslijven. Nu weet ik niet of Joke voor beiden evenveel expertise in huis heeft, maar goed. Vrees dat ze ook mij gefotografeerd heeft, als contrast wel te verstaan.. Ondanks dat ik alleen in zee en alleen op strand ben, keuren de jonge dames mij geen blik waardig. Word ik oud?
Dan lekker gewandeld langs zee en haven. Dan naar Sydney een tocht van 90 km, naar onze oude camping in San Soucis.
Bij de camper van heerlijk genoten van de warme zomeravond. We begonnen in Darwin met hitte en eindigen in Sydney met hitte. Leuke overgang naar een Hollandse januari!
Lekker gegeten bij de Thai.

• 09 Januari 2013 - 08:22

Marielle:

Dank voor de goddelijke lijven! Lijkt me een fijn uitzicht daar. Zelf zou ik me van top tot teen inpakken als ik daar tussen zou moeten liggen ;-) Hopelijk zitten jullie nu veilig in de lucht. Hier is het nog niet echt heel koud dus jullie hebben even de tijd om te acclimatiseren. Tot heeeeel snel! X

• 09 Januari 2013 - 09:56

Yvonne Teunissen:

Dag lieverds, word helemaal sentimenteel. Jullie afscheid van dit mooie en boeiend land is na het lezen van jullie verslagen ook een beetje mijn afscheid.
    Ik kijk uit naar jullie!
    Als jullie dit lezen zitten jullie heel hoog in de lucht. Vol van mooie herinneringen. Wat een rijkdom!!
    Deel ze graag met jullie bij terugkomst.
    Happy landing lieve schatten.
    Straks mag ik jullie een 'echte' dikke kus geven!! Yvonne xxx

• 09 Januari 2013 - 15:54

Michelle My Belle:

Hahaha vooral foto twee, het goddelijke lijf van onze UVO!

Verslag uit: Australië, Wollongong

Eindelijk Australia!

Nooit is het er tot nu toe van gekomen. Te ver, te duur, verkeerde seizoen, te weinig tijd. Niets voor loonslaven die we waren, zelfs niet voor die uit het onderwijs, die toch wat ruimer bedeeld zijn wat vakanties betreft.

Maar nu gaat het toch echt gebeuren! We gaan naar Australie!

Ja juist nu het nog kan, voordat ons pensioen is verdampt, de euro ontploft, Nederland gezonken en Europa versplintert!

Het pensionado leven is geen martelgang, merken we. We voelen ons zelfs af en toe een beetje schuldig naar al die hardwerkende kennissen van ons toe, die er ook een paar maanden tussen uit hadden gewild, maar die de economie en de maatschappij draaiende moeten houden.

We dempen die gevoelens met de gedachte dat ook we de economie een boost geven (we vliegen KLM) en dat ook Australie een oppeppertje kan gebruiken. Verder heb ik me zelf maar benoemd als correspondent van de
Weer club, waarvan ik lid ben, buiten trainingen verkenner van de Atletiek Vereniging en reporter voor diverse natuur clubs.

Nee, we zijn niet alleen maar luie pot verterende babyboomers!

We gaan een mooie en lange reis maken, vnl. in een campervan.

Als jullie zin hebben kunnen jullie ons volgen. Aarzel niet.
Onze "Volgers"waarschuwden ons de vorige grote reis voor een aardbeving bij Christchurch, een tsunami bij The Bay of Plenty en een kernramp in Japan, die ook gevolgen had voor Zuid Korea.
Zit je er met je neus boven op en merk je niets!

Al vast dank!