Rotstekeningen en Jabiru’s, vliegende vossen en an - Reisverslag uit Kakadu, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu Rotstekeningen en Jabiru’s, vliegende vossen en an - Reisverslag uit Kakadu, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu

Rotstekeningen en Jabiru’s, vliegende vossen en an

Door: Frans

19 Oktober 2012 | Australië, Kakadu

Dag 9 woensdag 17 oktober 2012
Rotstekeningen en Jabiru’s, vliegende vossen en ander gespuis
Statig stapte de imposante 1.M twintig grote Jabiru, door de ochtendnevel bij het meertje achter onze camping. Ik spotte ook zilverreigers, steltlopers en diverse eenden en ganzen. Helaas geen krokodil, maar wel een wild zwijn. Heerlijk om vanuit je bed de natuur in te stappen.
We slapen op een eenvoudige camping. Een eigenaar is niet aanwezig. Geld doe je gewoon in een enveloppe. Behalve toiletten is er een BBQ plaats en een picknick tafel. Geen douche dus, zelfs geen wastafel. Wel vliegen, veel vliegen.
We gaan een wandeling maken door de Flood plains, de grote vlakten die bij de natte moesson helemaal onder lopen. Je loopt langs billabongs, een soort kuilen die nog water bevatten en dus krokodillen. Veel vogels, veel lotusbloemen. De vlakte is droog, gort droog.
Stel dat de zaak in de fik vliegt, wat niet onlogisch is, want vrijwel elke plek hier is eens in de twee jaar de klos. Dan heb je de keuze tussen levend verbranden of zo, n plas in te gaan en levend opgevreten te worden. Ik kies voor de laatste optie. Dan maar in enkele krokodillen maag, dan heeft die ook een pleziertje en zijn mest is voor de planten.
We rijden naar Jabiru, het centrum van de Kakadu en juist genoemd naar de vogel die ik zojuist beschreef. Eindelijk cappuccino. Daar zagen en hoorden we honderden vliegende vossen, die in de bomen hingen
We picknickten bij het meer van Jabroer. Ook hier veel vogels. Dan bezoeken we Nourlongi, een gebied met uiterst imposante tafelbergen, een plek waar Aboriginals al 20.000 jaar komen. Prachtige rotstekeningen. Helaas ook vliegen veel vliegen. Geen trouwer metgezel op je wandeling dan een vlieg. Een wapperend zakdoekje, voorkomt dat ze in je mond, neusgaten en oren kruipen. Ze zijn erg intiem.
Bij Cooinda nemen we een heel luxe camping met een zalige douche, prachtige voorzieningen, maar met de prijs van een goedkoop hotel. Lekker buiten eten met zicht op rondscharrelende kaketoes, ibissen en ander tam volk.

• 19 Oktober 2012 - 19:18

Marijke Boertje:

Ziet er heel indrukwekkend uit die vliegende vossen. Jullie staan heel dicht bij de natuur. De echte natuur bedoel ik dan en niet de geciviliseerde natuur zoals wij die hier kennen. Moet echt genieten zijn voor jullie.

• 20 Oktober 2012 - 20:42

Anita:

Mooi zeg die vliegende vossen!

• 21 Oktober 2012 - 11:35

Mariëlle:

Zou het ontbreken van douche en wastafel misschien een reden zijn voor al die vliegen op de camping? Hoop dat jullie nooit hoeven te kiezen tussen levend verbranden of levend opgegeten worden. Is er geen derde optie: heeeeeeeeel hard wegrijden met Apollo in de hoop dat je niet achter zo'n mega monster truck beland waardoor het vuur je alsnog inhaalt? Kus!

Verslag uit: Australië, Kakadu

Eindelijk Australia!

Nooit is het er tot nu toe van gekomen. Te ver, te duur, verkeerde seizoen, te weinig tijd. Niets voor loonslaven die we waren, zelfs niet voor die uit het onderwijs, die toch wat ruimer bedeeld zijn wat vakanties betreft.

Maar nu gaat het toch echt gebeuren! We gaan naar Australie!

Ja juist nu het nog kan, voordat ons pensioen is verdampt, de euro ontploft, Nederland gezonken en Europa versplintert!

Het pensionado leven is geen martelgang, merken we. We voelen ons zelfs af en toe een beetje schuldig naar al die hardwerkende kennissen van ons toe, die er ook een paar maanden tussen uit hadden gewild, maar die de economie en de maatschappij draaiende moeten houden.

We dempen die gevoelens met de gedachte dat ook we de economie een boost geven (we vliegen KLM) en dat ook Australie een oppeppertje kan gebruiken. Verder heb ik me zelf maar benoemd als correspondent van de
Weer club, waarvan ik lid ben, buiten trainingen verkenner van de Atletiek Vereniging en reporter voor diverse natuur clubs.

Nee, we zijn niet alleen maar luie pot verterende babyboomers!

We gaan een mooie en lange reis maken, vnl. in een campervan.

Als jullie zin hebben kunnen jullie ons volgen. Aarzel niet.
Onze "Volgers"waarschuwden ons de vorige grote reis voor een aardbeving bij Christchurch, een tsunami bij The Bay of Plenty en een kernramp in Japan, die ook gevolgen had voor Zuid Korea.
Zit je er met je neus boven op en merk je niets!

Al vast dank!