Uitrusten in klein camping paradijsje Anglesea - Reisverslag uit Anglesea, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu Uitrusten in klein camping paradijsje Anglesea - Reisverslag uit Anglesea, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu

Uitrusten in klein camping paradijsje Anglesea

Door: Frans

13 December 2012 | Australië, Anglesea

Dag 66 donderdag 13 december 2012
Uitrusten in klein camping paradijsje Anglesea
We vinden dat Apollo, die al dik over de 200.000 km zit, een rustdagje verdient en eerlijk gezegd zijn wij ook niet meer de allerjongsten, dus blijven we een dagje uitrusten.
Toch trof ik mijzelf vanochtend hollend aan op het strand, want het lijf vond dat het moest worden uitgelaten. Het was vloed en het gisteren avond zo brede strand, was gekrompen tot ongeveer een meter van de grote rotswanden af. Linke soep. Maar aan de rechterkant van de rivier was het nu om acht uur drukke surfstrand en na wat rots werk het verlaten strand daarachter goed beloopbaar. Wel heel veel aangespoeld zeewier, waar je soms tot aan de enkels in wegzonk.
De Angle River is een stoere 50-100 meter brede rivier, die vlak bij onze campingplek bij de uitmonding in zee op een voor een rivier uiterst beschamende manier doodloopt in een hoop zand. Een dragline was een sleuf van 2 meter breed aan het graven en ik zag daar een stroompje water op gang komen, waar een kleuter die gat in een zanddijkje steekt niet tevreden mee zou zijn geweest. Wie schets mijn verbazing toen ik vanavond zag dat de rivier onmiddellijk zijn kans greep en de sleuf een snelstromende beek was worden met eilandjes, stroom geulen, draaikolken etc. Het waterloopkundig lab in de dop.
Na het hardlopen even naar het zwembad, maar daar kwam ik tussen de ouders met kleine kinderen terecht. Ze hebben ook een gym met allerlei sporttoestellen. De camping biedt enorm veel voor kinderen en gezinnen, zoals springkussens, minigolf, surflessen etc. Ideaal voor een langer verblijf.
Wij rommelen wat. Via ons eigen paadje komen we na 20 meter bij de rivier en lopen langs deze naar het stadje. Dit gebied is een soort natuurreservaat.
Na de borrel lopen we samen weer het strand op. Het is nu eb en het strand is tot wel 100 meter breed. Je kunt nu aan onze kant van de rivier op alle andere stranden komen. Er ligt heel veel zeewier, maar er zijn nauwelijks schelpen en vogels. De loodrecht oprijzende rotswanden van 50-80 meter hoog zijn prachtig gekleurd. Ze bestaan uit kalksteen, maar de onderkant is veel zachter en kun je met de hand afbreken. Uiterst instabiel dus.
Het gaat regenen en we brengen een heerlijke gezellige avond door in onze knusse camper. Zachtjes tikt de regen…. Gelukkig zitten we niet in een tent, hoewel dat vroeger samen met dochter en zoon heel gezellig was.

• 14 December 2012 - 01:20

Michelle My Belle:

Hoi Uiterst Vitale Oom, en Geweldige Tante!
    Ziet er allemaal weer gezellig uit! Wanneer komen jullie weer terug? Jammer dat we niet meer in Korea zitten anders hadden jullie weer langs kunnen komen. Dan konden we ook weer naar het badhuis!!
    VOlgende keer beter!
    Kus

• 14 December 2012 - 09:07

Michiel:

Mijn ouders en een dag uitruste;) ik zie dat er gerend wordt, grote rotwanden worden bedwongen en nieuwe eilanden ondekt;) Regen en in een tent zitten is leuk maar niet als het water de tent instroomt en de luchtbedden lek zijn;) vraag maar aan man;)

Knuffels uit het verre oosten (of for jullie zit ik in het noorden;)

Verslag uit: Australië, Anglesea

Eindelijk Australia!

Nooit is het er tot nu toe van gekomen. Te ver, te duur, verkeerde seizoen, te weinig tijd. Niets voor loonslaven die we waren, zelfs niet voor die uit het onderwijs, die toch wat ruimer bedeeld zijn wat vakanties betreft.

Maar nu gaat het toch echt gebeuren! We gaan naar Australie!

Ja juist nu het nog kan, voordat ons pensioen is verdampt, de euro ontploft, Nederland gezonken en Europa versplintert!

Het pensionado leven is geen martelgang, merken we. We voelen ons zelfs af en toe een beetje schuldig naar al die hardwerkende kennissen van ons toe, die er ook een paar maanden tussen uit hadden gewild, maar die de economie en de maatschappij draaiende moeten houden.

We dempen die gevoelens met de gedachte dat ook we de economie een boost geven (we vliegen KLM) en dat ook Australie een oppeppertje kan gebruiken. Verder heb ik me zelf maar benoemd als correspondent van de
Weer club, waarvan ik lid ben, buiten trainingen verkenner van de Atletiek Vereniging en reporter voor diverse natuur clubs.

Nee, we zijn niet alleen maar luie pot verterende babyboomers!

We gaan een mooie en lange reis maken, vnl. in een campervan.

Als jullie zin hebben kunnen jullie ons volgen. Aarzel niet.
Onze "Volgers"waarschuwden ons de vorige grote reis voor een aardbeving bij Christchurch, een tsunami bij The Bay of Plenty en een kernramp in Japan, die ook gevolgen had voor Zuid Korea.
Zit je er met je neus boven op en merk je niets!

Al vast dank!