Via Bondi BVia Bondi Beach naar de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu Via Bondi BVia Bondi Beach naar de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu

Via Bondi BVia Bondi Beach naar de Blue Mountains

Door: Frans

06 Januari 2013 | Australië, Katoomba

Dag 88 vrijdag 4 januari 2013
Via Bondi Beach naar de Blue Mountains
“De mooiste vrouwen van Australië vind je op Bondi Beach”. Hopelijk voor Australië zijn het niet allemaal toeristen, die daar met hun mooie lijven liggen te zonnen of flaneren langs de boulevard. Ook de mannen mogen er zijn. Er wordt veel gesurft en daar moet je heel veel je armen voor gebruiken en dat geeft weer gespierde, afgetrainde torso’s.
Bondi is een mooi rijk voorstadje van Sydney aan de grote oceaan met een prachtige baai, met mooie rotsen en een schitterend strand.
Joke was een stuk wandelen langs de kust van Bondi en ik wilde liever zwemmen in de woeste branding vol surfers en golfduikers, zoals ik. Het water is fris en heel helder. De golven en stroming pittig. Het is prachtig weer en ik geniet volop.
We genieten later van heerlijke koffie met een mooi uitzicht op al het drukke strandleven.
Hier is het mondain, voor de rijke blanke bovenlaag. Ramsgate Beach waar onze camping ligt is veel volkser en gemengder.
We gaan weer terug met trein en boot en Joke rijdt Apollo naar de Blue Mountains. We hebben een camping gereserveerd in het centrum van de Blue Mountains Katoomba, Katoomba Falls Caravan Park. We kome daar om half zes aan. Alles is nu volgeboekt. Het is topseizoen.

• 06 Januari 2013 - 11:05

Marielle:

En weer geen foto's van die surfdudes......begin me af te vragen of dat kwade opzet is ;-) Eerder deze week was er een haai gesignaleerd bij Bondi beach! Geen idee of die Aussies een enthousiaste Nederlandse zwemmer van een zekere leeftijd voor een haai aan zien, maar er stond een mooie foto in de krant van een strand met duizenden mensen die allemaal angstig naar de zee keken. Geniet daar! X

• 06 Januari 2013 - 14:03

Michelle My Belle:

Haha geweldig lekker strand! Jullie genieten er goed van, fijn! Kus

• 07 Januari 2013 - 16:12

De Zoon:

Waar zijn die mooiste vrouwen van australie (had me er echt op verheugd).. als ik de foto's zo eens goed bekijk zijn het meer aangespoelde potvissen;) Maargoed dat jullie heerlijk genieten! en natuurlijk horen echte mannen tussen de golven thuis! Go Pap!:)

• 09 Januari 2013 - 11:55

Amvelden:

Lieve Joke en Frans,
    Doffer Bert is weer op zijn hok. Twee weken in Egypte gevlogen, van Abu Simbel naar de pyramides van Gizeh. Veel gezien, maar zo fysiek en specialistisch jullie een land bereizen, kan geen enkele duif.
    Natuurlijk de allerbeste wensen( liefde en gezondheid!), pas op de haaien bij het zwemmen en ruik op tijd de bosbranden. Het huis ligt er verlaten en verregend bij, het leeft niet echt!
    Dikke kus en roekoe, roekoe!

Verslag uit: Australië, Katoomba

Eindelijk Australia!

Nooit is het er tot nu toe van gekomen. Te ver, te duur, verkeerde seizoen, te weinig tijd. Niets voor loonslaven die we waren, zelfs niet voor die uit het onderwijs, die toch wat ruimer bedeeld zijn wat vakanties betreft.

Maar nu gaat het toch echt gebeuren! We gaan naar Australie!

Ja juist nu het nog kan, voordat ons pensioen is verdampt, de euro ontploft, Nederland gezonken en Europa versplintert!

Het pensionado leven is geen martelgang, merken we. We voelen ons zelfs af en toe een beetje schuldig naar al die hardwerkende kennissen van ons toe, die er ook een paar maanden tussen uit hadden gewild, maar die de economie en de maatschappij draaiende moeten houden.

We dempen die gevoelens met de gedachte dat ook we de economie een boost geven (we vliegen KLM) en dat ook Australie een oppeppertje kan gebruiken. Verder heb ik me zelf maar benoemd als correspondent van de
Weer club, waarvan ik lid ben, buiten trainingen verkenner van de Atletiek Vereniging en reporter voor diverse natuur clubs.

Nee, we zijn niet alleen maar luie pot verterende babyboomers!

We gaan een mooie en lange reis maken, vnl. in een campervan.

Als jullie zin hebben kunnen jullie ons volgen. Aarzel niet.
Onze "Volgers"waarschuwden ons de vorige grote reis voor een aardbeving bij Christchurch, een tsunami bij The Bay of Plenty en een kernramp in Japan, die ook gevolgen had voor Zuid Korea.
Zit je er met je neus boven op en merk je niets!

Al vast dank!