Op naar Watarranka - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu Op naar Watarranka - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu

Op naar Watarranka

Door: Op naar Watarranka Kings Canyon

29 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Dag 21 maandag 29 oktober 2012
Op naar Watarranka..Kings Canyon!
Zo koud vannacht dat ik alleen bij het denken aan een ochtendduik in het zwembad de ril- bibbers kreeg. Dan maar gelijk aan koffie en ontbijt. Helaas niet alleen. De plaatselijke populatie aan Yellow Throated Miners kwam mee eten. Ze pikten de plastic zak met broodjes op de tafel aan, kwamen op mijn schouder zitten om het brood uit mijn mond te eten en verkenden dapper het interieur van onze openstaande camper van.
Even de buurman naar een garage gebracht en gesupermarket. Weer vallen de Aboriginals op. Ze zitten bij de supermarkt op de grond te te hangen. Waarom niet werken in het Nationale Park? Of gidsen? Als ze boodschappen doen is dat niet zuinig. Ons idee is dat ze voor het leasen van het Nationale Park, wat hun eigendom is, genoeg geld krijgen om niet echt te hoeven werken.
Dan naar Kings Canyon ongeveer 400 km verderop. We passeren weer Mt.Conner, die en aantal malen groter is dan Ayers Rock. Een soort tafelberg, maar dan met aan de onderkant een brede schuine wand. Hij is 859 meter hoog.
We rijden maximaal 100 km per uur. Je hebt hier last van plotselinge rukwinden, die je een meter of twee links of rechts van je lijn laten afbuigen. Gelukkig kom je maar eens per half uur een tegenligger tegen.
Onderweg wat meer heuvelachtig. Op een parkeerplaats vallen weer de vele BBQ plaatsen op. Onverantwoord in deze droge omgeving met zo veel bosbranden.
We gaan vandaag naar Kings Canyon, zo’n 400 km verderop. We passeren weer de MT
We rijden net niet een kangoeroe en een soort varaan dood. Heel veel meer levende wezens
Dan komen we in het Watarranka Nationale Park< genoemd naar de Luritja people taal voor paraplustruik. Een heel mooi gebied. We vinden een camping in King’s Canyon Resort.
Natuurlijk benzine tanken. Het lijkt wel of je vloeibaar goud tankt. De benzine is hier 67 dollarcent duurder dan dezelfde benzine in Katherine. Je moet wel want het is het enige benzine station in een cirkel van 200 km. En die zijn ook duur.
Ook hier wachten weer leuke vogeltjes ons op. Na de vroege borrel duiken we het warme zwembad in.

• 29 Oktober 2012 - 20:01

Yvonne Teunissen:

Dag lieverds, mooie foto's!! fijn om jullie daarop te zien! Heel veel liefs, Yvonne

ps het is hier echt herfst geworden. Regen, wind, brrrrr xxxx

• 29 Oktober 2012 - 20:57

Tessa& Fouad En Kids:

Hoi wereldreizigers!!! Wat een bijzondere reis maken jullie. leuk om te lezen hoe jullie het hebben.
    Geniet van het mooie weer. Zitten hier midden in de herfst!!!! liefs tessa & fouad

• 31 Oktober 2012 - 14:28

Michiel:

Leuk om de foto's ook te zien en om te lezen dat jullie het super hebben! knuffel!!!

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Eindelijk Australia!

Nooit is het er tot nu toe van gekomen. Te ver, te duur, verkeerde seizoen, te weinig tijd. Niets voor loonslaven die we waren, zelfs niet voor die uit het onderwijs, die toch wat ruimer bedeeld zijn wat vakanties betreft.

Maar nu gaat het toch echt gebeuren! We gaan naar Australie!

Ja juist nu het nog kan, voordat ons pensioen is verdampt, de euro ontploft, Nederland gezonken en Europa versplintert!

Het pensionado leven is geen martelgang, merken we. We voelen ons zelfs af en toe een beetje schuldig naar al die hardwerkende kennissen van ons toe, die er ook een paar maanden tussen uit hadden gewild, maar die de economie en de maatschappij draaiende moeten houden.

We dempen die gevoelens met de gedachte dat ook we de economie een boost geven (we vliegen KLM) en dat ook Australie een oppeppertje kan gebruiken. Verder heb ik me zelf maar benoemd als correspondent van de
Weer club, waarvan ik lid ben, buiten trainingen verkenner van de Atletiek Vereniging en reporter voor diverse natuur clubs.

Nee, we zijn niet alleen maar luie pot verterende babyboomers!

We gaan een mooie en lange reis maken, vnl. in een campervan.

Als jullie zin hebben kunnen jullie ons volgen. Aarzel niet.
Onze "Volgers"waarschuwden ons de vorige grote reis voor een aardbeving bij Christchurch, een tsunami bij The Bay of Plenty en een kernramp in Japan, die ook gevolgen had voor Zuid Korea.
Zit je er met je neus boven op en merk je niets!

Al vast dank!