Uitrusten in Arlie’ s Beach - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu Uitrusten in Arlie’ s Beach - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu

Uitrusten in Arlie’ s Beach

Door: Frans

13 November 2012 | Australië, Whitsunday Island

Dag 36 dinsdag 13 november 2012
Uitrusten in Arlie’ s Beach
We zijn toe aan een dagje rust. Aangezien het hier al om half zeven donker is en om 5 uur licht wordt, hebben onze slaaptijden zich aan dit ritme aangepast. Dus toch om zes uur aan de koffie voor de camper van.
Whitsundays dankt zijn naam aan Capitain Cook die de eilanden op zondag 3 juni (Whit Sunday) in 1770 ontdekte. Zo’n 10.000 jaar geleden steeg de zeespiegel van de Coral Sea, waardoor het vulkanisch kust gebergte deels onder water kwam, zodat er eilanden ontstonden. Door de warme tropische zeestromingen en de bescherming tegen de ruwe zee, konden hier prachtige riffen ontstaan.
De eilanden zijn een top attractie geworden. Helaas peperduur. Je kunt er net zoals in Arlie Beach allerlei avonturensporten doen, mits je een vette bankrekening hebt.

Vanmiddag van de camping gelopen naar Arlie Beach. heerlijk gezwommen in het supergrote zwembad (lagoon) op het strand. Vrijwel alleen jonge mensen. Wij zijn de enigen met zilver haar, al dan niet met haarverf gemaskeerd.
Op de boulevard leuke plekjes met vrije BBQ op gas. Ook leuke kinderspeelplaats. Heel gezellig winkelen.

• 15 November 2012 - 08:38

Marielle:

Denk dat maar weinig mensen medelijden met het vetgehalte van jullie bankrekening hebben als jullie zulke mooie verhalen en foto's blijven posten ;-) X.

• 16 November 2012 - 07:30

Henk En Ankie:

Hi Frans en Joke,
    Wij zitten altijd te genieten van je reisverslagen over jullie leuke avonturen.
    Alles samen zou het een goed reis advies boek kunnen wezen.
    Jullie hebben waarschiijnlijk de zons verduistering gezien.
    Ze vertelde hier dat mensen drie jaar ervoor reservations hadden gemaakt
    voor hotels enzo met prijzen die heel hoog waren.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en wij blijven lezen.
    Wij zijn hier aan het voorberijden voor het Thanksgiving
    holliday hier, de winkels zijn al vol met Kest gedoe.
    Groetjes and love van Ankie en Henk

• 16 November 2012 - 12:12

Amvelden:

Beste Frans en Joke,
    Je kunt je reisverslag zo uitgeven: oplage verzekerd. Tot nu toe zien we de meest diverse dieren, de mensen ontbreken een beetje. Maar Frans, jouw liefde voor krokodillen, WC kikkers en kleine kutvogeltjes is onbegrensd. En maar rennen, zwemmen en drinken. Maar volgens mij rent Joke voorop en probeer jij haar in te halen. Wat niet lukt!
    Nogmaals, een gedetailleerder en boeiender reisverslag heb ik nog niet eerder gelezen!
    Frans, jij hebt 2 grote bomen in je tuin en hun bladeren vallen steeds bij mij op de grond. Ik ben dagen bezig met jouw troep op te ruimen. Maar om de liefde voor Joke, ik vergeef je het!
    Doffer Bert

Verslag uit: Australië, Whitsunday Island

Eindelijk Australia!

Nooit is het er tot nu toe van gekomen. Te ver, te duur, verkeerde seizoen, te weinig tijd. Niets voor loonslaven die we waren, zelfs niet voor die uit het onderwijs, die toch wat ruimer bedeeld zijn wat vakanties betreft.

Maar nu gaat het toch echt gebeuren! We gaan naar Australie!

Ja juist nu het nog kan, voordat ons pensioen is verdampt, de euro ontploft, Nederland gezonken en Europa versplintert!

Het pensionado leven is geen martelgang, merken we. We voelen ons zelfs af en toe een beetje schuldig naar al die hardwerkende kennissen van ons toe, die er ook een paar maanden tussen uit hadden gewild, maar die de economie en de maatschappij draaiende moeten houden.

We dempen die gevoelens met de gedachte dat ook we de economie een boost geven (we vliegen KLM) en dat ook Australie een oppeppertje kan gebruiken. Verder heb ik me zelf maar benoemd als correspondent van de
Weer club, waarvan ik lid ben, buiten trainingen verkenner van de Atletiek Vereniging en reporter voor diverse natuur clubs.

Nee, we zijn niet alleen maar luie pot verterende babyboomers!

We gaan een mooie en lange reis maken, vnl. in een campervan.

Als jullie zin hebben kunnen jullie ons volgen. Aarzel niet.
Onze "Volgers"waarschuwden ons de vorige grote reis voor een aardbeving bij Christchurch, een tsunami bij The Bay of Plenty en een kernramp in Japan, die ook gevolgen had voor Zuid Korea.
Zit je er met je neus boven op en merk je niets!

Al vast dank!