Kerst, the Balconies en bomen van gras - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu Kerst, the Balconies en bomen van gras - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van kiwienkiwi - WaarBenJij.nu

Kerst, the Balconies en bomen van gras

Door: Frans

25 December 2012 | Australië, Halls Gap

Dag 78, dinsdag 25 december 2012
Kerst, the Balconies en bomen van gras
Kouder dan verwacht, was ons eerste en tot nu toe enige kerstnacht in de zomer. We staan onder mooie bomen, dus in de schaduw en het warmde daardoor maar langzaam op.
We houden ons kerstontbijt daarom binnen en dat heeft tevens het voordeel dat we geen last hebben van graaiende kakatoes. De kangaroes houden zich rustig en van de emu’s heb je nooit last. Joke had de camper mooi versierd en de fruitcake smaakte voortreffelijk.
We rijden (overstekende herten ontwijkend) via een bochtige weg naar het Reed Lookout Carpark en hebben daar een fantastisch uitzicht op de Victoria Valley. Ik moet natuurlijk weer eens stoer doen en kruip op rotsen, die gevaarlijker lijken dan ze zijn.
We wandelen een km of twee naar het Balconies Lookout en hebben daar een mooi uitzicht op een spectaculaire rotspartij. Het bos heeft een aantal jaren geleden in brand gestaan. Veel bomen zijn levende lijken en dat geeft een soms wat spookachtig gezicht.
Dan de Mackenzie Falls Walk die een mooi uitzicht biedt op de verschillende delen van dit watervalcomplex. Hier groeien de Grass tree’s of Kangaroo Tails. Het lijkt op een grote graspol op een vrij dikke steel. Als ze bloeien zie je een hoge op een kangeroestaart lijkende bloeiwijze. De exemplaren die wij zien bloeien niet en als een kleuter op zijn tenen gaat staan kijkt hij er over heen. Maar toch, bomen van gras.
We zijn vroeg op de camping voor een kerstborrel en een kerstdiner. We hebben ons deels laten inspireren door het zelfgemaakte kookboekje van dochterlief.
Als nagerecht; plumpudding. Op de kangoeroe weide kijken kangoeroes naar een partijtje voetbal van kinderen. Ze doen nog net niet mee.

• 27 December 2012 - 10:10

Zoon:

leuke foto's maar de vraag is waar probeert papa in te bijten..het heeft een nogal twijfelachtige vorm;)

• 27 December 2012 - 23:25

Gabriël En Marty:

Na alle drukte eindelijk weer tijd gevonden om jullie reisverslagen te lezen.

Spannend allemaal wat jullie meemaken en de prachtige foto's van de ruige natuur daar.
    Ook de foto's van het Kerstontbijt zien er heerlijk uit en de foto van, volgens mij een bevroren prak,
    waar jij in probeert te bijten, ziet er spannend en ruig uit. Hoop niet dat het jullie kerstdiner was.
    Hoe smaakte overigens de plumpudding?

Een fijn en warm oud en nieuw gewenst!

• 28 December 2012 - 17:03

Anne Marie Van Wieringen:

Wat een mooie foto's toch weer. Jullie zitten wel tussen de kangoeroe's, hé? Geweldig om ze van zo dichtbij tegen te komen. Je hebt Apollo toch weer in de sfeer gebracht, Jook. Wat staat die hoed je vreselijk goed. Jij doet het toch maar. Eerst sta je oog in oog met een reusachtige kangoeroe en het volgende ogenblik ligt er een stuk van op je bord. En het was nog lekker ook. Geniet ze allebei met volle teugen. Voor het nieuwe jaar heb ik al een wensje voor jullie: dat het verlangen naar nieuwe vergezichten in jullie aangewakkerd mag blijven. Dikke kus voor jullie allebei, Anne Marie

Verslag uit: Australië, Halls Gap

Eindelijk Australia!

Nooit is het er tot nu toe van gekomen. Te ver, te duur, verkeerde seizoen, te weinig tijd. Niets voor loonslaven die we waren, zelfs niet voor die uit het onderwijs, die toch wat ruimer bedeeld zijn wat vakanties betreft.

Maar nu gaat het toch echt gebeuren! We gaan naar Australie!

Ja juist nu het nog kan, voordat ons pensioen is verdampt, de euro ontploft, Nederland gezonken en Europa versplintert!

Het pensionado leven is geen martelgang, merken we. We voelen ons zelfs af en toe een beetje schuldig naar al die hardwerkende kennissen van ons toe, die er ook een paar maanden tussen uit hadden gewild, maar die de economie en de maatschappij draaiende moeten houden.

We dempen die gevoelens met de gedachte dat ook we de economie een boost geven (we vliegen KLM) en dat ook Australie een oppeppertje kan gebruiken. Verder heb ik me zelf maar benoemd als correspondent van de
Weer club, waarvan ik lid ben, buiten trainingen verkenner van de Atletiek Vereniging en reporter voor diverse natuur clubs.

Nee, we zijn niet alleen maar luie pot verterende babyboomers!

We gaan een mooie en lange reis maken, vnl. in een campervan.

Als jullie zin hebben kunnen jullie ons volgen. Aarzel niet.
Onze "Volgers"waarschuwden ons de vorige grote reis voor een aardbeving bij Christchurch, een tsunami bij The Bay of Plenty en een kernramp in Japan, die ook gevolgen had voor Zuid Korea.
Zit je er met je neus boven op en merk je niets!

Al vast dank!